عوامل تخریب چوب در محیط اطراف:

عوامل تخریب چوب در محیط  اطراف:      

 

عبارت اند از : 1. حمله ی انواع قارچ(صدفی .چتری  وانواع قارچ های جنگلی) که به انواع چوب های مرده ومصنوعات چوبی و همچنین درختان زنده حمله می کنند .

2.حشرات چوب خواری چون (سوسک صدادار .زنبور معمولی کاج و موریانه  های خانگی)که با ایجاد تونل ودالان در چوب  سبب تخریب آن می شوند .

3.تخریب های شیمیایی که به وسیله ی تماس مواد شیمیایی با چوب وبه جای ماندن  اثر آن ها رخ میدهد.

4.تخریب مکانیکی (فرسایش چوب یکی از عوامل این نوع تخریب است.

5.تخریب فیزیکی (آتش سوزی چوب ها وخانه های چوبی)

کاغذ های مختلف برای مصارف مختلف:

بوسیله ی چوب ها کاغذ های مختلفی برای مصارف گوناگون تهیه میشوند.برای مثال :کاغذ های کاهی که نازک و کم ظخامت ودارای رنگ تیره اند که نشانه ی وجود  چیپس هایی است که به طورکامل تجزیه نشده اند. کاغذهای رنگی معمولی از جنس 4A .برای مصارف مختلف وبر چسب ها.کاغذ های دیواری به منظور زیبا سازی و تزئین فضا ی اتاق و انواع کاغذ های طراحی .وهمچنین کاغذ های مخصوص برای روز نامه.

فرق کاغذ و مقواوباز یافت کاغذ:

عمده مصرف تفاوت بین کاغذ و مقوا در این است که مقاومت مقوا بیشتر است و مقوا در داخل خودش کاغذ پل تینگ یا ضربه گیر قرار دارد. 


مقوا
نوعی کاغذ ضخیم می باشد که توانایی حفظ شکل بیشتری نسبت به کاغذ عادی دارد. از آن برای بسته بندی، ساختن کاردستی، لوازم مصرفی با عمر کم و همچنین برای درزبندی و بسیاری کاربردهای دیگر استفاده می گردد
کاغذ روزنامه و مقوا
با اینکه کاغذ و محصولات کاغذی به سادگی قابل بازیابی هستند اما همچنان بزرگترین بخش هر سطل آشغالی را به خود اختصاص می‌دهند. کاغذ و مقوا حدود 40 درصد جریان زباله هر شهری هستند
خوب چه نوعی کاغذی قابل بازیافت است؟ مقوا، روزنامه و کاغذهای باکیفیت تر ( مثل دفترچه ها، کاغذ کپی، سربرگ‌ها و پاکتها ) همه قابل بازیافت هستند. انواع متفاوت کاغذ مثل کاغذ روزنامه یا کاغذ سفید مرغوب در ستونهای مجزا دسته بندی می‌شوند چون روش فرآیند متفاوتی دارند. مرکز بازیافت تقریبا همه چیزهای کاغذی را که پوشش پلاستیکی نداشته باشند، با جوهر چاپ نشده باشند یا خاکی و آلوده به مواد غذایی نشده باشند، بازیافت می‌کند.
برای بازیافت کاغذ، آن را به قطعات کوچک ریز کرده و با آب مخلوط می‌کنند. بعد آن قدر هم می‌زنند تا خمیر کاغذ به دست می‌آید سپس آن را روی صفحه ای می‌ریزند تا بیشتر آبش بخار شود. در آخر چوب یا الیاف کاغذ باقی می‌ماند و بین غلتک‌ها فشرده و آبگیری می‌شود. این ماده بعد، با خشک کن بخار، خشک می‌شود. محصول به دست آمده کاغذ بازیافتی است.

مواد غیر چوب برای تهیه ی کاغذ :

مازاد محصولات کشاورزی(کاه گندم وبرنج. ساقه ی ذرت وتفاله ی نیشکر)

 

علاوه بر این موارد می توان از بازیافت شده ی خود کاغذ ومحصولات اینچنینی مانند مقوا نیز استفاده کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:, | 21:39 | نویسنده : علی اکبری |